کد خبر: 86971

ادامه تنش‌ها در غزه‌؛

آخرین اخبار از طوفان الاقصی/ خبر در حال تکمیل است

نوار غزه همچنان مورد حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قرار دارد. امروز قایق های صهویونیستی «لاهیا» در شمال غزه را هدف قرار دادند.

* گردان های قسام اعلام کردند که  یک بالگرد را در شرق البریج با موشک «سام 7» هدف قرار دادند وموشک به هدف اصابت کرده است. چندی پیش قسام با انتشار ویدیوویی از حمله به «ایلات» با موشک «عیاش250» خبر داد. قسام اعلام کرده که این شلیک موشکی در واکنش به کشتار ملت بیگناه فلسطین توسط رژیم اشغالگر صورت می گیرد.

* نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جدیدترین اظهارات خود گفت:«همه از جمله من برای آنچه در ۷ اکتبر اتفاق افتاد پاسخگو خواهیم بود.» وی تاکید کرد که غیرنظامیان غزه باید به سمت جنوب حرکت کنند.او در خصوص تدارک برای حمله زمینی به غزه  گفت:«وارد غزه می‌شویم اما زمان عملیات را اعلام نمی‌کنیم. برای عملیات زمینی در غزه آماده می‌شویم. جزئیات عملیات زمینی را در غزه برای حفاظت از جان سربازانمان اعلام نمی‌کنیم.»

* به نقل از الجزیره، مجلس نمایندگان آمریکا پس از انتخاب رئیس جدید، قطعنامه حمایت از اسرائیل را تصویب کرد.

* وزارت بهداشت فلسطین در غزه، از افزایش آمار شهدا به ۶۵۴۶ نفر که ۲۷۰۴ تن از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، خبر داد.

*  سازمان مللاعلام کرده که بیمارستان‌های نوار غزه در حال حاضر تنها مراجعات اضطراری را پذیرش می‌کند. خبرنگار بی‌بی‌سی نیز در گزارشی گفت:«تمام بخش‌های بیمارستان‌های خانیونس به‌جز بخش اورژانس، به‌دلیل کمبود سوخت تعطیل شده‌اند.»

* گردان‌های قسام تل‌آویو را با چندین موشک هدف حمله قرار دادند.

* رییس‌جمهور برزیل در جدید ترین واکنش ها به جنایات اسرائیل گفت: «مشکل این است که این قضیه جنگ نیست، کشتار دسته جمعی است. این کشتار باعث شده حداقل ۲۰۰۰ کودک که هیچ ربطی به جنگ ندارند و بی گناه هستند، به شهادت برسند.»

 

مرتبط ها